Projekty

2019

Chlapi chlapům

Partnerem projektu: Gold Barbers Gold Barbers

Chlapi v Gold Barbers se rozhodli pomoci nám šířit osvětu o důležitosti prevence nejen mezi své zákazníky a na 22.6.2019 vyhlásili v OC Chodov kampaň na podporu nadačního fondu. Naše medička bude u toho a při čekání na finální sestřih pomůže na lékařském modelu ukázat, jak se správně samovyšetřovat. Stavte se za námi! Video Chlapi chlapům

2019

Doval koule k doktorovi!

Partnerem projektu: Procter & Gamble Procter & Gamble

V pořadí již čtvrtá kampaň s partnerem P&G trošku přiostřila a apeluje na všechny chlapy: Dovalte koule k doktorovi! Jak jsme valili koule my a o co přesně jde, prozradí naše video.

Pokud nakoupíte v období 22.5. až 18.6. 2019 produkt Gillette, Old Spice, Head & Shoulders Men nebo Oral-B v Albert ČR věnuje P&G a Albert našemu fondu 2 % z ceny zakoupených produktů. Vybrané peníze se použijí na interaktivní výstavu, která poputuje po základních a středních školách, aby se probudil zájem mladých mužů o své zdraví. 

 

2019

Uháčkuj žirafu a podpoř zdravější mužský svět

Partnerem projektu: Koutný Koutný

Kolegové ze společnosti Koutný, kteří se starají o to, aby se chlapi hezky oblékali, dostali fajn nápad - začnou háčkovat ve svém volnu žirafy, které pak nabídnou na svých prodejnách k prodeji a výtěžek poputuje na konci roku do našeho nadačního fondu. K žirafě každý muž dostane i náš Manuál na údržbu chlapa, abychom mu pomohli dobře se postarat o své zdraví a ony krásné obleky od Koutného mohl dlouho užívat :) Do projektu se zapojilo spoustu zaměstnanců a my máme radost, že se o prevenci mluví zase o trošku víc! Více se dozvíte v našem videu s Petrem: Video

2018

Super Trendy Komiks pro kluky

Partnerem projektu: Nadace ČEZ Nadace ČEZ

Nadace ČEZ nám přispěla na grafické zpracování našeho Manuálu pro údržbu chlapa tak, aby odpovídal potřebám kluků ve věku 11 – 13 let, tedy žákům šestých a sedmých tříd ZŠ. Manuálů jsme vytiskli a distribuovali do škol v rámci spolupráce s kolegy ze spolku MP Education, 11 000 ks. 

Besedy zaměřené na ochranu reprodukčního zdraví jsou pro věkovou skupinu chlapců 11-13 let jednou z mála celorepublikových aktivit věnujících se této otázce v rámci primární prevence na školách. Velký přínos vidíme v propojení přednáškové aktivity s možností přímé distribuce tištěných manuálů směřující k šíření povědomí o potřebě samovyšetření a pravidelných prohlídek jako prevenci nádorových onemocnění. 

Doufáme, že tento společný projekt prospěje chlapcům, kteří se v rámci přednášek Na startu mužnosti dozvědí zábavnou formou více i o správném samovyšetření a důležitosti prevence. Dále rodičům těchto chlapců, kteří ne vždy vědí, jak o těchto důležitých tématech s dětmi mluvit a prospěje I školám / pedagogům kteří vítají pokrytí tohoto tématu prostřednictvím besed s externími (nestrannými) lektory.

2018

A žili šťastně ...

Partnerem projektu: Sanofi Sanofi

Skrz humor, nadhled, oblíbený svět pohádkových postav a neotřelou formu kinoautomatu, jsme divákům nenásilně ukázali nový pohled na zdravotní prevenci. Stejně jako diváci řeší i hlavní hrdinové příběhu - Král a Královna - odvěký a nevyhnutelný problém stárnutí, se kterým přichází zdravotní komplikace (diabetes, vysoký cholesterol, zvýšený tlak apod.), které se ale v pohádkovém světě označují jako prokletí.

Snahou projektu bylo přimět širokou veřejnost, aby udělala každý den nějakou drobnost ku prospěchu svého zdraví. Není ale nutné převrátit svůj životní styl naruby, velkých změn lze dosáhnout i malým krokem. Jak si vybrat svůj příběh a dojít do šťastného konce? Několik rad najdete na webu http://www.azilistastne.cz./, případně bylo možné navštívit festival a užít si projekci interaktivního filmu, během které měli účastníci možnost hlasováním ovlivnit vývoj příběhu. Pravidelné prohlídky u lékaře zahrnující odběry krve a měření hodnot cholesterolu i krevního cukru mohou zachránit život a každý na ně má nárok zdarma jednou za dva roky.

2018

Holky děkujem!

Partnerem projektu: Procter & Gamble Procter & Gamble

Tentokrát jsme se s STK pro chlapy a naším partnerem fondu Procter & Gamble, spojili s holkami! V netradičním prostoru hypermarketu Albert odehrál Petr Koukal turnaj s beachvolejbalistkou Nicole Dostálovou, moderátorkou Monikou Leovou, blogerkou Terezou Hejdukovou a jejich partnery, aby společně a zábavnou formou apelovali na ženy ať chlapům s prevencí pomůžou. Během kampaně bylo také možno si zakoupit produkty Gillette, Old Spice, Head & Shoulders Men nebo Oral-B v hypermarketech a supermarketech Albert a 2 % z každého zakoupeného produktu věnoval Albert a P&G na konto Nadačního fondu Petra Koukala. 

Celkové jsme do fondu přijali krásný dar ve výši 227 701 Kč!

Jak soutěž dopadla můžete vidět zde: https://www.youtube.com/watch?v=p5OpU6FdUDM

 

2017

Buď chlap a zajdi si na STK pro chlapy!

Partnerem projektu: VolksWagen VolksWagen

S kolegy z VW jsme natočili edukativní video, které bylo poté sdíleno mimo virální svět i na všech servisních pobočkách a bavilo i vzdělávalo tak zákazníky čekající na opravu svého auta :) Pobavte se i vy! https://www.youtube.com/watch?v=ERIj6C7K6_0&t=3s

 

Díky VW jsme také mohli celé čtyři roky jezdit na všechny nadační akce jejich auty, VW Caravella nám často sloužila i jako originální venkovní stánek a navíc se nám do ní vešel náš nadační stan, který sebou často vozíme. Přesto, že naše spolupráce již skončila, patří kolegům z VW/Porsche Praha naše velké díky!

2017

Chyť se za (nos) koule!

Partnerem projektu: Sanofi Sanofi

Přinejmenším dva a půl tisíce mladých mužů si během Týdne chlapů ve dnech 23. až 27. října došlo na preventivní zdravotní prohlídku. Videa na sociálních sítích, v nichž známé osobnosti vyzvaly chlapy, aby se více starali o zdraví svého podvozku a došli si preventivně k lékaři, shlédlo více než 270 tisíc lidí.

Týden chlapů byl vyvrcholením edukační kampaně Chyť se za nos koule, do které se zapojili Petr a Gábina Koukalovi, moderátoři pořadu Replay Alžběta Trojanová a Mikoláš Tuček, herci David Prachař a Jakub Štáfek, trenér Michal „Radar“ Vrátný nebo moderátoři Fajn rádia Johan Mádr a Ondřej Havel. Akce se aktivně zúčastnilo několik středních škol z Prahy, Ostravy, Jihlavy a Pardubic, které uvolnily studenty z vyučování a vyslaly je na prohlídku.

Do projektu se zapojilo více než sedmdesát praktických lékařů a urologů z celé republiky. Na partnerské ordinace, které jsou uvedeny na webu www.stkprochlapy.cz, se mohou obracet muži, kteří se při žádosti o preventivní prohlídku setkali s neochotou svého lékaře nebo svého praktika nemají.

 

2017

Udržitelnost

Partnerem projektu: Nadační fond Avast Nadační fond Avast

Projekt Udržitelnost nadačního fondu Avast nám pomohl zajistit finanční pomoc k nastartování reálné nadační a fundraisingové činnosti (merchandising, firemní besedy, přednášky, účast na kulturních eventech, apod.), abychom fundraisovali minimálně tolik prostředků, kolik potřebujeme pro chod fondu. Vytvořili jsme díky němu první pracovní místo, které jsme vzápětí i obsadili a od té doby jsme schopni za rok zvládnout až 140 různorodých nadačních aktivit po celé České republice. 

2017

Pochlap se a pomáhej!

Partnerem projektu: Procter & Gamble Procter & Gamble

Společnost Procter & Gamble a obchodní řetězec Albert společnými silami podpořili náš fond tím, že věnovali 2 % ze zakoupených produktů P&G (Gillette, Old Spice, Head & Shoulders a Oral B) na projekt STK pro chlapy. Celkově se za ony dva měsíce vybralo krásných 191.842 Kč! Vybrané peníze v rámci programu půjdou na podporu činností STK pro chlapy, jakými jsou semináře, přednášky a osvětové akce a na tisk manuálů pro údržbu chlapa. 

"Tyto aktivity povzbuzují, a to nejen nás chlapy, abychom udělali ty první kroky, překonali stud a zašli na preventivní prohlídku k praktickému lékaři. Pomáhají k tomu zastavit se a zabojovat o své tělo, aby bylo v pořádku nejen zvenčí, ale hlavně zevnitř," dodává Petr Koukal.

2016

Ukaž jak jsi vyčůraný!

Partnerem projektu: Sanofi Sanofi

Speciální toalety s názvem Ukaž, jak jsi vyčůraný, které jsme sebou vzali na 11 českých festivalů, mají prolomit tabu a změnit postoj českých mužů k prevenci. Měří rychlost a průtok moči, což je jeden z ukazatelů kondice prostaty. Čím více a rychleji pánové čurají, tím více bodů získají. Ačkoli se celé dvě třetiny českých mužů bojí, že onemocní rakovinou, přesto podle průzkumu společnosti Sanofi byť jedinou preventivní prohlídku absolvuje jen čtvrtina z nich.

Během celé roadshow se nám do STK databáze zaregistrovalo 21 487 mužů. 632 z nich absolvovalo odběry krve v STK stanicích pro chlapy, kde bylo zachyceno 92x onkologických podezření, 98x zvýšená hladina krevního cukru a  448x zvýšená hladina cholesterolu.